zondag 26 juli 2015

Me-Luna menstruatie cup

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug al verteld wat een menstruatie cup is en heb jullie laten weten dat ik er graag zelf eentje wilde proberen. Ik heb toen een goedkope cup via ebay gekocht omdat ik niet zo veel geld uit wilde geven aan iets wat ik misschien nooit zou gaan gebruiken. Wat een geweldig ding! Ik heb de goedkope cup uitgetest gedurende 3 menstruatie's en ben er helemaal weg van! In het begin veel problemen gehad met het open krijgen van de cup maar dit ging bij de derde menstruatie al een heel stuk beter. Doordat ik met deze cup veel vrijheid heb gekregen in het bewegen is het voor mij zo veel makkelijker om mijn werk te doen. Vooral met stage is het heerlijk om er niet bij na te hoeven denken of je niet doorlekt, of elke keer na moet denken of je maandverband wel goed zit. Deze cup doe ik sochtends in en tijdens werk tijd hoef ik er niet naar om te kijken. Ik ben zo positief over het gebruik van een cup dat ik besloot een 'echte' te kopen. Doordat de ebay cup heel zacht is kan het soms lastig zijn om de cup open te krijgen. Hierdoor heb ik besloten een iets 'hardere' cup uit te kiezen. Ik heb gekozen voor de Classic Me-Lune Medium met het knopje/balletje, deze had ik besteld bij www.cutecotton.nl en was verrast toen het pakketje op mijn deurmat lag. Super schattig verpakt en super snel geleverd. Ook toen de doos openmaakte was alles heel netjes verpakt!

Toen ik de cup pakte schok ik eerst van de hardheid van de cup. Hij is best stevig en aangezien ik een gevoelige blaas heb maakte ik mij hier zorgen om. In vergelijking met mijn ebay cup is de Me-Luna erg stijf.
Ik heb inmiddels de cup uit kunnen testen en ik ben er helemaal weg van! Heb geen last van mijn blaas, waar ik mij het meeste zorgen om maakte.
Deze Me-Luna cup is perfect, zeker een aanrader voor eerste cup. Je kan beter een iets stijvere cup hebben omdat deze veel makkelijker open gaat dan een zachte cup. Ik was verbaasd toen ik hem binnen geen minuut had zitten en een perfect vacuüm had. Bij de zachte ebay cup kon ik soms 5 tot 10 minuten bezig zijn met het openen van de cup omdat mijn spieren de cup van de 'Punch-down' vouw naar een 'C' vouw duwde en ik de cup niet uit de C kon krijgen.

                                                    'C Fold'                          'Punch down fold'
Met de Me-Luna heb ik nergens last van, hij popt zo open met de 'Punch down fold' en is gewoon heel makkelijk in gebruik.
Ik heb geen lekages gemerkt bij de Me-Luna cup, het enige wat misschien eng kan zijn voor de beginnende cup gebruiker is dat hij vrij lastig uit te krijgen is. Ik heb gemerkt dat het het handigst is om even aan het balletje te trekken terwijl je met je spieren de cup een beetje naar buiten duwt en dan de cup indrukken totdat het vacuüm is verbroken.
Ik ben heel blij met het feit dat ik de cup op zo een jonge leeftijd heb ontdekt omdat het de menstruatie heel dragelijk maakt. Ik kan weer alles doen zonder naar mijn menstruatie om te kijken. Om de 12 uur de cup legen en je merkt niet eens meer dat je ongesteld bent!
Zelfs met sporten geen lekkage en het zwemmen gaat prima!

Ik vind dat iedere vrouw de mogelijkheid moet hebben om een cup uit te proberen. Ik hoor vaak verhalen over dat ze het een vies idee vinden, maar om eerlijk te zijn, ik krijg meer bloed op mijn vingers bij het inbrengen van een tampon dan bij het inbrengen van mijn cup. En het is je eigen lichaam maar, het bijt niet ;)

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Xoxo CrazyGirl


1 opmerking: