zondag 5 juli 2015

DIY: Galaxy in a jar!

Hallo Allemaal!

Ik heb vandaag voor jullie een leuke DIY! Ik merk de laatste tijd dat ik veel dezelfe DIY's zie. Dus heb geprobeerd een originele Do It Yourself te maken en met jullie te delen. Ik vind galaxy ontzettend mooi en heb daarom een makkelijke galaxy in a jar bedacht. Omdat ik geen fancy spullen heb en kan betalen heb ik deze DIY gemaakt met dingen die ik nog in huis had liggen.

De volgende spulletjes heb je nodig:
- Een klein flesje
- Watjes
- Acryl verf
- Water
- Glitters
- Kleine bakjes (Ik heb dopjes van mijn deo gebruikt)
- Iets om mee te mengen/roeren






Stap 1
Als eerste pak je het kleine flesje en doet er een prop watten in. Denk eraan dat het propje kleiner wordt zodra er water op komt!
Pak het kleine bakje en doe er een kleine 'dot' verf in en een klein beetje water. Meng het door elkaar tot het water de kleur van de verf heeft overgenomen. Niet alle klontjes hoeven opgelost te zijn.

Stap 2
Giet het mengsel in het kleine flesje en laat het watje het water opnemen. Je kan eventueel helpen door er met een stokje op te duwen .
Als al het verf is opgenomen kan je de glitters erin doen, niet al te veel natuurlijk, maar een klein laagje. (Ik heb hiervoor een trechter van papier gemaakt om het er zonder al te veel geknoei in te krijgen.)



Stap 3
Blijf dit herhalen tot je de bovenkant van je flesje hebt bereikt en er niets meer bij kan. Bij elk nieuw watje gebruik je een andere kleur en tussen de watjes in doe je de glitters.
Uiteindelijk komt het er ongeveer zo uit te zien:

Tip: Je kan ook deze kleine flesjes op ebay kopen en ze maken tot een ketting:


http://www.ebay.com/itm/Lot-of-small-glass-vials-with-cork-tops-1-ml-tiny-bottles-Little-empty-jars-/321445045807?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item4ad79e262f









Ik hoop dat jullie het een leuke projectje vinden! Ik vind dat het erg schattig is om dit op een plankje te zetten als een 'Room decor'.
Laat me weten wat jullie ervan vinden!

Xoxo CrazyGirl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten