zondag 12 april 2015

GoodReads





GoodReads is een app die ik regelmatig gebruik. Voor mij is het echt een uitkomst! Ik hou van lezen maar weet nooit welk boek ik moet lezen en waar ik moet beginnen met zoeken. Ik zat soms uren lang op online shops te zoeken naar boeken die ik misschien leuk zou vinden, maar die kon ik dan nooit in de bibliotheek vinden.
Uiteindelijk een E-reader aangeschaft en maak daar bijna elke dag gebruik van. Het is niet het zelfde als een boek, maar in mijn ogen beter. Ik kan op mijn zij lezen, in het donker, geen pijnlijke vingers meer van het openhouden van mijn boek en ga zo maar door. Door het E-ink scherm leest het net als papier waardoor je ogen niet vermoeid raken.
Nu ik de mogelijkheid heb om Ebooks te downloaden is het aanbod aan boeken alleen maar groter geworden, nog meer keus dus!
Na heel wat geknoei kwam ik via facebook terecht op GoodReads. Ik een account aangemaakt waarna je eerst boeken moet beoordelen die je hebt gelezen. Deze app gaat op basis van die beoordelingen zoeken naar boeken met het zelfde genre. 



Deze screenshots geven een beetje weer hoe de app eruit ziet. Ik lees eigenlijk altijd Engelse boeken dus vandaar dat mijn account helemaal in het Engels is. Wel kan ik gewoon Nederlandse boeken opzoeken.




Ik zelf vind dit ontzettend handig, ik hoef nooit lang te zoeken als ik een nieuw boek wil lezen, ik beoordeel het boek dat ik als laatste heb gelezen en GoodReads past daar de aanbevolen boeken op aan. Zo krijg je een uitgebreid aanbod aan boeken waar jou interesse het meest naar uit gaat.
Wanneer je langs een boek komt die je leuk vind voeg je hem toe aan je boekenplank en vervolgens kan je later kijken of je het boek ergens kan vinden. Zo kan je altijd kijken welke boeken je nog zou willen lezen.
Verder vind ik het een groot pluspunt dat je op deze manier goed bij kan houden welke boeken je hebt gelezen (ben ik de enige die dit wel eens vergeet?) en welke boeken je graag nog een keer zou willen lezen.

Een top app, ik raad het de lezers onder ons echt aan!



Xoxo CrazyGirl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten